Holiday - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mart Gevel - WaarBenJij.nu Holiday - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mart Gevel - WaarBenJij.nu

Holiday

Door: Mart

Blijf op de hoogte en volg Mart

17 Januari 2014 | Indonesië, Batavia

Daar zitten we dan eindelijk op Bali en kunnen we gaan genieten van de vakantie die we hier hebben. We begonnen met 2 dagen in Kuta om even te ontspannen na al dat harde werken. Een stel andere jongens die ook dezelfde minor hadden gevolgd zaten 100 meter van ons hotel vandaan. We hadden afgesproken om samen wat met zijn alle te gaan eten. Na het eten hebben we nog even wat gedronken en daarna zijn we het stap centrum ingelopen. Kuta is net de Lloret de mar maar dan voor alle Australiërs. Het leek wel of iedereen hier onder de magic mushroom of iets anders zat. Die dingen worden je trouwens om de haverklap aangeboden hier. Nadat we met Zijn alle hadden afsloten in wel een vette club namelijk de sky garden was het tijd om terug te gaan. De dag erna zouden we wat dingen hier in de omgeving gaan doen. Op zondag hadden we om 11 afgesproken en zijn we met zijn 5e in een taxi richting de tanah lot tempel gegaan. Deze tempel moet je gezien hebben vind ik als je hier bent De tempel kan alleen bezocht worden als het water laag staat. Als je aan de overkant komt kan jij je gezicht spoelen met heilig water en krijg je rijst op je voorhoofd geplakt en een bloemetje achter je oren maar daar vragen ze natuurlijk wel geld voor. Na de tempel was het tijd om lekker de zee in te gaan en te gaan surfen. Dit was de 2x in mijn leven het is kei leuk maar wel ontzettend moeilijk om te doen en heel vermoeiend. Nadat iedereen uitgeput was zijn we langs het strand terug gelopen en konden we genieten van de mooie ondergaande zon. In de avond hadden we weer afgesproken met de rest om lekker te gaan eten en opstap te gaan. We hadden met zijn alle heerlijk gegeten met een live band voor nog geen €10. In de avond zijn we weer opstap gegaan om het hier af te sluiten. Kuta is leuk voor 2 dagen maar dan houdt het ook echt op voor mij. De volgende dag werden we om 10 uur wakker tasje ingepakt en op naar de volgende bestemming Ubud. Na een rit van ongeveer een uurtje kwamen we aan bij onze bungalow, wat een rust was hier heeeeerlijk. We hadden een prachtig uitzicht over de rijstvelden en een heerlijk bedje. We kwamen te laat aan om nog wat dingen te bezoeken dus zijn we richting het centrum van Ubud gelopen. We kwamen uit bij het monkey forest. In het bos liepen allerlei makaken (aapjes) rond die wij in het wildlife park verzorgd hebben, raar om te zien. In het bos was ook een plaatselijk begrafenis en de dode werd door een ceremonie begraven daar. Daarna zijn we verder de stad ingelopen maar niet veel meer gedaan. In de avond op tijd naar bed want dag erna zouden we een tocht gaan maken. De tocht begon om 9 uur en we zouden van alles gaan zien. We begonnen midden in de regen bij de olifanten tempel. Als je daar binnen wilt komen moet je een sarong hebben. Daan en ik hadden die allebei niet dus moesten er snel een kopen alleen we waren beetje opgelicht haha. Ach ja hoort er ook bij. We kwamen op een gegeven moment bij de grooste tempel van Bali uit. Het was prachtig om te zien. Er stonden iets van 22 tempels van beneden tot een de top. Boven had je een prachtig uitzicht over een deel van het eiland. Na de tempel was het tijd om even te gaan lunchen, we kwamen uit bij een leuk restaurant met een prachtig uitzicht alweer, veel dingen blijven gewoon mooi om te zien. Daarna nog iets bezocht maar dat vonden we allebei niet heel boeiend. In de avond nog wat gegeten en ergens wat gedronken te hebben was het vroeg bedtijd. De volgende dag zijn we in een shuttle bus voor €4 per persoon naar padang bai gebracht aan de kust. Hier zouden we 1 dag blijven om de dag erna richting de Gili-Eilanden te gaan. We hebben daar een mooi resort geboekt om even lekker te gaan rlx daar. Normaal kan je vanuit padang bai met de speedboot naar de gili eilanden en ben je er in 2 uur maar omdat hef niet heel goed weer is gaan we via lombok en dan naar de gili's. Deze reis duurt in totaal 8 uur, dat is wat minder maar daar krijgen we op Gili trawagan genoeg voor terug. We stonden om half 8 op om om half 9 bij de Ferry te gaan wachten. De tocht naar Lombok duurde 4 uur, daarna snel een warm shuttle busje ingesprongen met 10 man en door naar de haven voordat je naar de Gili eilanden kon. Eenmaal aangekomen konden we meteen de boot in om naar Gili-trawangan te gaan. Binnen half uurtje waren we op het eiland en sprongen we achterin een kar met een paard ervoor. Hier op het eiland rijden geen brommers/auto's en is er geen politie. Dus wordt veel drugs verkocht hier. Toen we aankwamen bij onze bungalow even opgefrist en zijn we ergens lekker gaan eten. Bij het eten werd ons al gelijk drugs aangeboden. Dus wij gelijk gekocht om het uit te proberen, grapje haha natuurlijk niet. In de avond zijn we in een reggae bar belandt met bijna alleen maar Bob Marley. Vandaag hebben we heerlijk in de zon gelegen en een rondje om het eiland gefietst. Ga nu lekker genieten van het uitzicht en tot snel.

• 17 Januari 2014 - 12:10

Lola:

Leuk schatje!

• 17 Januari 2014 - 14:01

Jose:

Nou Mart hier in Frankrijk ook leuk engezellig maaaaaar beetje jaloers ben ik wel geweldig daar .geniet ervan entotgauw weer x

• 18 Januari 2014 - 13:56

Maurice Van Lierop:

Nice Martje. zie je vanaaf in de Sana Sama bar! X

• 19 Januari 2014 - 17:20

M. Coolen:

Hoi Mart,
    Veel bekende dingen voor ons. Ga je ook nog naar een van de andere Gili eilanden?
    Nog veel plezier. Groetjes, Jos en Mien.