Eerste paar dagen van de Reis. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mart Gevel - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen van de Reis. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mart Gevel - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen van de Reis.

Door: Mart

Blijf op de hoogte en volg Mart

16 December 2013 | Indonesië, Batavia

Dit is mijn eerste reisverslag, let niet op de spelling:P want ik ben en grote dyslect.

Na veel voorbereiding begon vrijdag de 13e de reis naar Indonesië voor 7 weken voor mij. Om half 5 ging de wekker dus lekker vroeg en we zouden rond 5 uur aanrijden.
Lola zou mij alleen wegbrengen, dacht ik maar ineens was Richard daar had ik niet verwacht dus vond het zeker mooi dat hij meeging om mij een Daan uit te zwaaien. Eenmaal op het vliegveld aangekomen hebben we eerst nog wat gedronken en daarna was het tijd om afscheid te nemen, dat was minder leuk maar de 7 weken zijn zo voorbij zullen we maar denken.

Eenmaal in het vliegtuig zaten was het tijd voor ontspaning dus films te kijken en wat eten wat we kregen voorgeschoteld. Na een reis van 6.30 uur kwamen we aan op Abu Dhabi airport. Op Abu Dhabi moesten we 5 uur wachten dus hebben ons vermaakt met wat potjes hartenjagen en whatsappen met het thuisfront en wat rondlopen door de winkels waar veel sheiks zich bevonden. Na 5 uur wachten stond de volgende vlucht gepland van Abu Dhabi naar Jakarta. We vlogen om 02:40 en de vlucht zou rond 8.5 uur duren, dus lekker wat tijd om te slapen, maar dat was helaas niet voor mij weggelegd, de stoel zat niet lekker en op een gegeven moment ben ik maar op de grond gaan liggen omdat ik dacht dat ik daar wel kon slapen maar ook dat lukte niet. Dus de reis was kut om het zo maar te zeggen.

Eenmaal aangekomen op Jakarta en de backpack gepakt te hebben was het tijd om een taxi te zoeken. Nadat we een taxi hadden gevonden was het tijd om naar ons hostel te gaan. Vanaf het vliegveld naar ons hostel hebben we ongeveer een uur over gedaan, wat een chaos is het hier in deze stad echt niet normaal. Alles vliegt hier door elkaar, ze halen elkaar in op door voor elkaar langs te schieten en ze toeteren overal om, en dit is heel irritant maar iedereen doet het en niemand geeft er blijkbaar iets om. zouden sommige mensen in Nederland een voorbeeld aan kunnen nemen;) Zal geen namen noemen. Eenmaal aangekomen in het hostel was het tijd om even lekker een douche te pakken, want ik rook niet heel fris na een reis van ongeveer 30 uur. Na het douchen was het tijd voor een klein dutje. Nadat ik even lekker geslapen te hebben zijn we opzoek gegaan naar wat te eten, we vonden op een gegeven moment een tentje en zijn daar maar gaan zitten omdat we allemaal honger hadden. Rob Geus zou hier niet blij van worden want fris zag het er niet uit, maar dit hoort er hier bij dus was het wel leuk om daar wat eten. Ik bestelde wat ik eigelijk helemaal niet wist maar achteraf bleek het toch een heerlijk bakje rijst met een lekkere soep te zijn met mie en kip. Het eten heeft me ongeveer €1.75 gekost en je hebt heerlijk gegeten. Na het eten zijn we terug gegaan naar ons hostel en hebben we nog een paar lekker bintangs gedronken op de rooftop. Hier was een verjaardagsfeestje aan de hand en heb staan kletsen op mijn beste Engels met een schot
een Ier en een Engelsman. Zo ben ik wat te weten gekomen over wat Daan en ik op Bali moeten gaan doen. Na wat gekletst en gedronken te hebben was ik uitgeput en ben ik gaan slapen want zondag zou weer een drukke dag worden.

We stonden op zondag rond een uurtje of half 9 op, lekker wat ontbeten en daarna zijn we richting kota gegaan. We liepen vanuit ons hostel naar het treinstation en vanuit daar zouden we richting Kota gaan. Het treinkaartje voor deze reis was 7500 Rupiah ongeveer €0.50.
Eenmaal aangekomen in kota zijn we naar de oude gebouwen van de oude Batavia stad geweest. We hebben ook nog een museum bezocht maar allerlei poppen erin maar dat was niks aan. Eenmaal buiten aangekomen werden we door allerlei kinderen ondervraagd, deze kinderen hadden de opdracht van hun Engelse leraren meegekregen om met mensen zoals ons een Engels gesprek aan te knopen. Dat was leuk om te zien want zo help je deze kinderen ook nog ergens mee, voor zover het kan en voor ons alleen maar leuk. Ik denk dat wij vandaag wel meer als 10x op de foto hebben gestaan omdat al die mensen ons zo leuk vinden omdat wij er anders uitzien zoals ze gewend zijn. Op een gegeven moment word je er wel gek van.

Na de oude stad van Batavia hebben we veel rond gelopen in de lekkere warme zon. We hebben veel verschillende dingen gezien van heel veel armoede tot luxe boten bij de Batavia marine. Na Kota werd ons aangeraden om naar Anctol te gaan, dat zou iets leuks moeten zijn maar dat bleek meer iets voor de lokale bevolking te zijn, dus dat hadden we vrij snel gezien. Nadat we het een en ander hadden rondgelopen keken we ik de lonely planet en werd ons aangeraden om naar Gambir te gaan, dat bleek ook een grote streek te zijn met van alles te zien. Op een gegeven moment reden we met de taxi langs een voetbalveld en hebben we daar even gekeken, nou ik denk dat wij dan een Nederland blij mogen zijn met wat wij hebben want de bal die bleef maar stuiteren op dit veld en de wedstrijd was dus ook niet om aan te zien. Na het voetballen zijn we richting de op 4 na grootste moskee van de wereld gelopen en de grootste van Oost-Azie, de naam van de moskee is de Istiqlal Moskee. Joris en ik zijn daar even naar binnen gegaan om te kijken hoe het er van binnen uitzag. We kregen allebei een moooi gewaad aan en worden rondgeleid en vertelt wat alles was. De hal waar ze bidden bestond uit een grote zaal op de begane grond en daarboven waren 5 gebeds verdiepingen. In deze moskee konden ongeveer 200.000 mensen tegelijk bidden.

Hierna zijn we naar de stopping mall gegaan omdat er nog het een en ander gekocht moest worden zoals een simkaart voor hier en was muziek boxen voor dadelijk in het park. Nadat we dat gedaan hadden was het tijd om weer richting het hostel te gaan. Het was ongeveer 9 uur toen we daar aankwamen. Na even wat lekker wat biertje en gebiljart te hebben hebben we nog even ergens wat lekkers kunnen eten want s avonds zouden we ergens opstap gaan met 2 andere Nederlandse jongens. Rond een uurtje of half 1 zijn we met de taxi naar een club gegaan waar hun gisteren ook waten geweest. Eenmaal aangekomen bij de club was die dicht, dus waren we daar voor niks heen gegaan. We hebben toen de lokale bevolking gevraagd waar we heen moesten en dus zijn we weer in de taxi gesprongen voor een ritje van 20 minuten. De kosten voor deze rit was ongeveer €7 en we waren met zijn 5 dus dat kost helemaal niks. Eenmaal aangekomen in de club was het best gezellig en hebben ons goed kunnen vermaken. Wat me wel opviel was dat vrijwel veel mensen dronken waren en nog amper konden lopen. Rond half 4 zijn we richting de uitgang gelopen om de taxi terug te pakken. Voordat we wouden gaan slapen hadden we honger dus hebben nog even wat gegeten en dat werd natuurlijk de Mac. Nu lig in eindelijk in mijn bedje en ben ik dat verhaal aan het typen om half 6 in de morgen. Over 3 uur gaat de wekker weer en moeten we richting het airport om opgehaald te worden voor onze 4 weken stage in Cikanangra. Dus ik ga nu lekker slapen en tot volgende week.

  • 16 December 2013 - 11:10

    Lola:

    Super leuk om te lezen schat, goed bezig!

  • 16 December 2013 - 11:28

    Jan Loots:

    Hoi Mart,

    Leuk om te lezen....gek op reisverslagen....keep up doing this!

    Gr. Jan Loots

  • 16 December 2013 - 19:32

    Daniellle:

    Wat een goede journalist, hou zo vol voor ons!! En You'r in Travel kan nog altijd,
    in de voetsporen van Chris Z :).

  • 17 December 2013 - 16:33

    Oma Jean:

    Lieve Mart wat. Een mooi. Verslag hartstikke goed kusjes xxx

  • 18 December 2013 - 16:44

    Noortje Van Bladel:

    Leuk Mart, geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mart

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 4103

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 31 Januari 2014

Project Indonesië

Landen bezocht: